donderdag 4 februari 2010

Sociale bibliotheekcatalogi


Hoi


Eindelijk, eindelijk oef ! terug internet.


Ik heb mijn best gedaan om toch een beetje in te halen.


De inbreng van de lener kan inderdaad een pluspunt zijn. Opinies en commentaren van de lener kunnen nuttig zijn voor het bibliotheekpersoneel.

Wij hebben vroeger ook een een poging gedaan om de lener de mogelijkheid te geven om commentaar te geven op de boeken die ze gelezen hadden. Wij hebben dat in een map verzameld en dan op de balie gelegd zodat andere leners deze konden raadplegen.

In het begin werd er wel degelijk op gereageerd en mee gewerkt, maar het heeft uiteindelijk niet lang geduurd.

Nu word hier eigenlijk niets meer mee gedaan wat ik spijtig vind.


De site van zoeken.bibliotheek.be is zeer goed vind ik, de tips zijn zeer goed. Het is een gemakkelijke catalogus om in te zoeken.


Worldcat is zeer interessant voor de biebmedewerkers, maar minder voor de leners denk ik.

Het is wel gemakkelijk dat je in alle catalogi kan opzoeken.


Groetjes


Jacqueline

1 opmerking: